Blog

ماهی یکی از غذاهای دریایی بسیار خوشمزه است که با مواد غذایی مختلفی می‌توانید به آن عطر و طعم دهید و غذاهایی با سبک‌های متفاوت با آن طبخ کنید. انواع ماهی وجود دارد که معمولاً افراد بر حسب سلیقه خود اکثر زمان‌ها از یک نوع ماهی برای طبخ غذاها استفاده می‌کنند. در اینجا با آموزش پخت ماهی قزل آلا رژیمی بیشتر آشنا می‌شویم.

سبزی‌پلو با ماهی، رول گوشت ماهی، ماهی کباب بندری، کتلت ماهی و حتی ماهی شکم پر از جمله غذاهای بسیار لذیذ هستند که می‌توان با انواع ماهی آن‌ها را طبخ کرد. حتی اگر در صورتی‌که به فر دسترسی نداشتید، یا استفاده از فر برایتان مشکل بود، می‌توانید به راحتی بدون فر در منزل در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

ماهی قزل آلا به سبک رژیمی

ماهی قزل آلا از جمله ماهیان خوش طعمی می‌باشد که طرفداران زیادی دارد و معمولاً غذاهای گوناگون و متنوعی را می‌توان با آن طبخ کرد.

مواد لازم:

  • ماهی قزل آلا ۱ عدد
  • لیمو ترش تازه ۱ عدد
  • سیر و شوید به مقدار لازم
  • گوجه فرنگی حلقه شده۲ عدد
  • روغن زیتون نصف قاشق غذاخوری
  • پودر زنجبیل، نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

در ابتدا ماهی را خوب تمیز کنید، محتویات داخل شکم ماهی را کاملاً خالی کنید و درون شکم ماهی را با سیر، فلفل سیاه، پودر زنجبیل و مقداری شوید پر کنید.

ماهی را یک ساعت بگذارید تا مواد درون شکم ماهی باعث مزه‌دار شدن آن شوند.

بعد از گذشت یک ساعت از یخچال خارج کرده و کمی روغن زیتون را بروی تمام سطح ماهی بریزید.

ماهی را در داخل یک کاغذ فویل قرار داده، فر را روشن کنید و روی درجه ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم نمایید.

اطراف ماهی مقداری لیمو ترش و گوجه فرنگی خرد شده می‌توانید قرار دهید.

سپس ماهی را باید به مدت ۴۰ دقیقه در فر گذاشته، تا عصاره لیمو و گوجه‌فرنگی به خرد گوشت ماهی برود.

این غذای کم کالری را در وعده ناهار یا شام می‌توانید نوش جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید